sobota, června 13, 2015

A darker shade of magic | Londýn čtyřikrát jinak


Příběh Kalla, cestovatele mezi různými verzemi Londýna, mi byl ihned sympatický. Už jen z toho důvodu, že je hlavní postavou mladý muž a ne dívka. Čtenář se o něm sice mnoho nedozví, ale věřte mi, že si ho oblíbíte. Sice je tak trochu málomluvný, ale opravdu sympaťák. A navíc princ. Co chtít víc. Hned bych se do nějakého fantasy Londýna vydala také. 

Lila Bard knew in her bones that she was meant to be a pirate.

Od Victorie Schwab nebo v tomto případě V. E. Schwab jsem četla už dvě knihy a ty si naprosto užila. Jinak tomu nebylo ani u A darker shade of magic. Způsob, kterým autorka vykreslila svět a především Londýn(y), je zcela jedinečný, protkaný parádní magickou atmosférou. Nejprve jsem si nebyla jistá, zdali to bude fungovat, ale fungovalo. Snad ještě lépe, než jsem očekávala. V. E. Schwab si na knize dala opravdu záležet a vše do těch nejmenších detailů promyslela. 

Malý problém jsem měla pouze s první třetinou knihy, která se neskutečně táhla a nic se během ní nedělo. Z toho důvodu jsem se nejprve bála, že se mi kniha nebude líbit. Netušila jsem, zdali to tak nudné přijde jen mě nebo to tak má být. S každou stranou jsem doufala, že se příběh konečně rozjede a já se do ní pořádně začtu. Díky bohu se to změnilo a já najednou knize propadla. 

Hang the fine dresses, she thought. I'll take a ship. 

Lila Bard, aspirující pirátka, zlodějka a jednoduše dívka hledající dobrodružství s příběhem udělala doslova zázrak. Právě díky ní mě A darker shade of magic bavilo o milion procent víc. Oproti Kallovi byla velmi výřečná, sarkastická a ironická. Byla s ní opravdová sranda. Znáte to, když čtete knihu a aniž byste o tom věděli, se u ní uculujete? Tak přesně to jsem dělala já. Chvilky mezi ní a Kallem si mě absolutně získaly. Nemohla jsem si pomoci. Je ale super, že v knize o romantiku vůbec nejde. Já tedy ale doufám, že snad něco přijde v další knize.

Nebylo by to fér, kdybych nezmínila jednu vedlejší postavu, která se v knize pouze mihla, ale přesto se dokázala stát jednou z mých nejoblíbenějších. Jedná se o Kallova bratra, budoucího krále Rhye. Zpočátku jsem mu nevěnovala velkou pozornost, ale poté, co prohlásit jednu skvělou větu, jsem ho začala zbožňovat.

A darker shade of magic mě velmi mile překvapilo. Ráda jí tak označím za jednu z těch nejlepších knih letošního roku. Je vidět, že Victoria Schwab nikdy nezklame. Druhý díl této trologie vyjde sice až v příštím roce, ale já pěvně věřím, že to čekání spolu vydržíme.


  • Název: A Darker shade of magic
  • Série: A darker shade of magic #1
  • Autor: V. E. Schwab
  • Datum vydání: 24. února 2015
  • Datum vydání v ČR: Nechystá se
  • Počet stran: 400
  • Nakladatelství: Titan books/Tor books
Previous Post
First

post written by:

0 komentářů:

Děkujeme za komentář.